Resimlerim Üzerine Dır dır

Standard

Ben birbuçuk yaşında başlamışım resim yapmaya, dikiş dediğin yeni mesele ilk aşkım benim resim. Derdi ki annem “yeni doğdunda normalde ancak burnunun ucunu görebilmen lazımken yataktan perdedeki desenleri yukarıdan aşağıya süzer dikkatli dikkatli incelerdin” adı geçen perdenin asılı olduğu pencere bu sayın okur.

Eskiler ne tutumluymuş onca sene geçmesine rağmen artık o evde hiç kimse kalmamasına rağmen o perdeler hala orada. Günün trendine göre perde değiştirip mutlu olamayanlar bence hala güzel o perdeler. Azıcık solmuş mu ne çıkar orada benim tüm çocukluğum, tüm sevdiklerim var.

 

Sonraları kapı önünde oturup tüm mahallenin çocuklarının resmini çizdiğim günleri hatırlarım. Tüm kızlar prenses, tüm balıklar kafasının hemen arkasındaki delikten su fışkırtan balina. Pazar yeri şişman balıkçı, dayı, Fikri tüm sergiciler.  Annem yine derdi ki “hiç tereddüt etmeden ne kadar cesur çiziyor” dermiş dedem. O kapı hala orada ama bundan sonra hiç kimse küçük tığ işi kırlenti kapı önüne atıp gelen geçenin resmini yapmayacak.

 

Sonra resim konusunda eğitim almamı istedi birçokları ama üniversitede o bölümü okursam bütün gün çocuklara portakal resmi çizdirip resimden nefret ederim diye korktum ben. İyi mi yaptım bilmiyorum ama kötüde yapmadım onu biliyorum. Şimdi kendi kendime istediğimce, gönlümce yapıyorum resimlerimi.

 

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

6 responses »

  1. her şeyi yapabilirim; uçmak bile buna dahil, ama resim yapamıyorum. Yine de yapıyorum okulcanak katıldığımız bir yarışma da başarı belgesi bile aldım, ama resmi 4.sınıf öğrencisinin adıyla yolladık 😛
    Sen ne güzel bi evde büyümüşsün; sarmaşıklı,yaratıcı ruhunun nerelerden beslendiğini şimdi anladım.

    Beğen

  2. sanırım yanlışlıkla bir resim sergisine geldim 🙂 bu ne muhteşem yetenek ,senin eğitim almışın nasıl olurdu eğitimsiz bu kadar şahane bir yeteneğin varken . aslında doğru yapmışsın bazen eğitim sana ait çizgileri alıyor, alışıldık sıradan kalıba girmiş teknikler öğretiyor. senin fırçan özgürken daha güzel işler çıkarıyor goncam 🙂 güzel ruhun elinden çıkan sanat eserleri 🙂 canı yürekten kutlarım seni. güzel anneni özlediğin o kadar belli ki canım benim Allah güzel annene rüyanda olsun sarılmana izin versin . canım benim nasıl için acıyor o kadar belliki resimlerinde bile kendini hissettiriyor. Allah sana bundan sonra sadece mutluluklar yaşatsın, uzak olsun senden hüzün hep bahar olsun ömrün 🙂

    Beğen

  3. resim konusunda eğitime ihtiyacın yoktu senin hep güzel resim çizerdin:))sen çizerdin Cemile teyzem örerdi ilmek ilmek:)

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

