Pazen Etek Dikiş Aşamaları

Standard

Eteğin kalıp çıkarma aşamasını daha önce aktarmıştım size, şimdi dikiş aşamalarını paylaşacağım.

model bu Burda dergisi Ekim 2012 121-A

Dergilerin dikiş aşamalarının anlatıldığı sayfalarında biçkinin de nasıl yapılması gerektiğine dair notlar bulunur, kumaş katına hangi parça koyulacak vs gibi bu talimatlara uygun olarak en az kumaş firesi verecek şekilde kalıpları kumaşın üzerine yerleştirip kaymaması için toplu iğne ile sabitliyoruz.

Dikiş paylarını da hesaplayarak kumaşı biçiyoruz.

Pens yerlerini kesmemize ya da çıtlatmamıza gerek yok sadece düzgün bir biçimde dikilmesi gereken kısımları toplu iğne ile işaretliyoruz.

p1p2p3

Özellikle temiz ve dikkatli dikiş isteyen kısımlarda işaretlerin kumaşın karşı tarafında aktarılması için ben sarı karbon kağıdı kullanıyorum sizde böyle küçük hilelere başvurabilirsiniz.

p4

Ön cep torbası görevini görecek olacak astarı cep ön yüzüne yüzü yüzüne gelecek şekilde iğneliyoruz. Arka cep torbasını da aynı şekilde iğneliyoruz.

p5 p6 p7

Cep alt kısmındaki yay gibi eğik dikişi dikerek ütü ile düzeltiyoruz.

p8

Cep dikişlerini yapıyoruz.

p11

Arkadaki pensleri dikerek ütü ile içe doğru yatırıyoruz.

p9

Louboutin’ in kırmızı tabanı varsa Ornitorenk Handmade ‘in de kırmızı astarı var. Pazen öyle özel bir kumaş ki giyecekseniz de bence racona uymak lazım kırmızıyı, maviyi, yeşili bir arada cesurca kulanmak lazım.

p10

Ön kemer orta dikişini kapatıyoruz. Ardından kemer ve cep kısmının oluşturduğu yayı birleştirip zigzak dikişle temizliyoruz.

p12

p13Ütü ile yaptığımız dikişleri düzeltiyoruz.

p14

Bir mola verip evdeki küçük prensle ejderhalar, dinozorlar yapıyoruz ruhumuzu dinlendiriyoruz.

p15

Arka orta dikişin üst kısmına fermuarımızı dikiyoruz.

p16

Oyun hamurlarımızın renklerinin de etekle aynı renk olduğunu bu minik ellerin sahibi sayesinde farkediyoruz.

p17

Tatlı ısrarlara dayanamayıp ip baskısına geçiyoruz, renklerin büyülü dünyasına dalıyoruz.

p18

Fermuarın altında kalan orta dikiş ve yan dikişleri kapattıktan sonra dikişin hemen dışından zigzag dikiş geçip dikişin hemen dışından kumaşın kalan kısımlarını kesiyoruz. Arka orta dikişte kalan kumaşlar için iki yana açarak ütüledikten sonra ayrı ayrı zigzag dikiş yapmak daha iyi olacaktır olası bir fermuar değiştirme vakasında zorluk yaşamamak adına.

p19

Bel kısmının pervazını üst kısma yerleştirip diktikten sonra ütü ile düzeltip pervazı içe kıvırıyoruz.

p20

Dikişler ön taraftan belli olmayacak şekilde pervazı elimizde bastırıyoruz.

p21

Etek ucunuda bastırdıktan sonra eteğimiz bitti. İşte Louboutin cepler.

p22

İşte eteğimizin bitmiş hali.

p23p24p25p26

19 responses »

  1. teşekkür ederim. gerçekten ne güzel bir desen değil mi peşinde olduğum bir kaç desen daha var pazende onlarıda bulabilirsem benden mutlusu olmayacak sanırım 🙂

    Beğen

  2. bir dikiş makinem olmasa da, beni ara sıra kumaşımdan ayıracak efekan’ım olmasa da,pazen alacak bir kumaşçım olmasa da; şimdi gidip Burda almak istedim.Öyle resimlere bakarım olmaz mı?Bir gün dikebilecek olduğum şeylerin hayalini kurarım?zaten dikiş de dikemiyorum.
    Velhasıl pek beğendim,mutlu mutlu giy arkadaşım…

    Beğen

  3. aaa… 10marifetten bakınca bu model olduğunu anlamamışım. ben de dikmeyi düşünüyorum bu etekten. cep detayı gerçekten göze çok hoş geliyor.. harika olmuş bu arada 😀

    Beğen

  4. bu eteği çok sevdim ben hele o cebe bayıldım. desenler modeli belli etmiyor, aslında elime bu etek için modeli daha iyi gösterebilecek ketenler ve farklı kumaşlarda aldım ama nedense en çok bu kumaş içime sindi belki farklı kumaşlarlada denerim sonra

    Beğen

  5. ben bulduğum ilk fırsatta yapacağım. Cebin kenarlarına biye geçirsem kontrast renkten nasıl olur diye düşünüyordum zaten. Bakarız birbirimize karşılıklı :))

    Beğen

  6. blogunuzu inceledim ve yaptıklarınıza ba-yıl-dım… bende de pazenler var ama bir türlü kıyıp kesemiyordum biraz cesaret geldi şimdi 🙂 yalnız bir şey farkettim fotoğraflarda neden hiç gülümsemiyorsunuz?fotoğraflamak dikmek kadar eğlenceli olmasa gerek ondan mı:)

    Beğen

  7. çok teşekkür ederim, lütfen kıyın pazenlere de sandıktan çıksın artık pazen 🙂
    gülümsememe nedenlerime gelince;
    birincisi evet fotoğraflamak dikmek kadar eğlenceli değil.
    ikincisi fotoğraflamak için ikinci bir kişinin varlığına, fotoğrafın güzel çıkması için gün ışığına, ayrıca fotoğrafı çekenin heves etmesine ihtiyaç var ki sanırım o özelikte bir koca yok 🙂
    üçüncü sebep ikinciyle bağlantılı hevessiz fotoğrafçı kötü fotoğraf çektiğinden fotoğraflama süreci iki fotoğraf çekmekten çıkıp profesyonel çekim yapıyormuşuz gibi uzuyor da uzuyor böylece bünye yoruluyor
    dördüncü ve asıl sebep gülümseyince şebekleşiyorum, cidden ve kesinlikle cidden bu durum böyle gözlerim şehla oluyor ben bi başka oluyorum 😀

    Beğen

  8. hem kaş’ta yaşıyorsunuz hem de dikiş dikiyorsunuz! üstelik nasıl da zevkli dikişler!
    kıskançlıkla karışık cesaret işleniyorum. kolay gele!

    Beğen

  9. Geri bildirim: Pazenli Pazenli Etkinlikler Dikişler Güzel Şeyler | ornitorenk handmade

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

