Dikiş Dergisinden Kalıp Çıkarma

Standard

Ben dikişe ilk başladığım dönemlerde dikiş dergileri alır modeller beğenir ancak milyon tane çizgi içinde benim beğendiğim model nerede saklanıyor nasıl bulurum da beğendiğim modelleri paftadan kalıba oradan kumaşa nasıl aktarırım bilmediğimden bu dergilerden model çalışamazdım. Belki benim yaşadıklarımı yaşayan dikiş meraklıları vardır diye yeni dikmeye karar verdiğim eteğin kalıp çıkarma aşamalarını fotoğraflayarak bu postu hazırlamaya karar verdim. Umarım birilerinin işine yarar.

Her paftada dört renk çizgi olur mavi, yeşil, kırmızı, siyah ve her renkte rakamlarla belirtilmiş kalıp parçaları olur. İlk kez elinize aldığınızda içinden çıkılmaz gibi görünür bu paftalar. Öncelikle modeli belirledikten sonra derginin içinden modelin kalıp ve dikiş aşamalarının anlatıldığı sayfayı bularak modelin patron rengini, hangi harfle belirlenen paftada olduğunu ve patron numaralarına bakıyoruz.

1

Benim seçtiğim model B paftasında öncelikle belirlenen paftayı sert bir zemine düzgünce yayıyorum.

2

Mavi patron 21 den 25 e kadar olan parçalar bana lazım. Sayfa kenarlarında bulunan 21 den 25 e kadar olan rakamları buluyorum ve cetveli o hizaya koyduğunuzda pafta içine gizlenmiş olan rakamı bulmanız daha kolay olacaktır. Mavi ile yazılmış rakamlar içinden bunları arıyorum ve numarasına göre kalıbı buluyorum.

3

Kalıplarda değişik çizgi karakterleriyle bedenler belirlenir bizim bedenimiz hangi çizgiyle belirlenmişse mulaj kağıdına kalıbı aktarırken o çizgiyi kullanacağız.

4

Mulaj kağıdını düzgün bir biçimde pafta üzerine yerleştirdikten sonra kaymaması için bir kaç yerinden kağıda iğneliyoruz.

5

6Bedenimize ait olan çizgiyi düzgün bir şekilde takip edilerek kalıba aktarıyoruz.

7

Sırasıyla diğer patron numaraları içinde aynı işlemi tekrarlıyoruz.

8

Kalıbı daha sonrada kullanabilmek ve diğer kalıplarla karıştırmamak için derginin yılı, sayısı ve model numarasını tüm parçalara not ediyorum.

9

Ben hoşuma giden kalıpları daha sonra farklı bedenlerde de dikebilmek için tüm bedenleri tek kalıp üzerinde çizerek kalıp çıkarıyorum ve sonrasında kullanırken bedene göre fazlalıkları kıvırarak biçki yapıyorum.

10 11

Artık tüm kalıplar hazır pens yerlerini kolay işaretlemek için keserek çıkardım. Sonrasında kesilen parçayı atmayıp geri yapıştırarak farklı bedenlerde de kullanabileceğim.

12

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

2 responses »

  1. ben de bizim gonca nerelerde diyordum, meğerse kalıp dersleri veriyormuş, çok yararlı olmuş. ben en son bu tarz kalıpları lisede kullanmıştım. çizgiyi bulamayıp fırlatıp attığım çok olmuştur . bilmeyenlere iyi bir yol gösterici olmuşsun kuzum afferim 🙂

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

