Dantel Elbisem

Standard

Gri dantel (tül aslında bu 🙂 ) ve somon Panama keteni kumaşı bir arada kullandım bu elbisede.

dantelelbise1

Sürprizli bir elbise olsun istedim.

dantelelbise2 dantelelbise3

Dikiş aşamalarına gelince. Tam istediğim gibi bir kalıbı elimdeki dergilerde bulamadım. Bende iki ayrı kalıbı birleştirdim, Ocak 2011 123. modelin robadan üstünü ve Mart 2012 120. modelin robadan altını kullandım. Aslında kol oyuntusu, yaka, daraltma derken kalıpla o kadar çok oynadım ki aralarında hiç benzerlik kalmadı 🙂dantelelbise4dantelelbise5

Kalıbın üzerinde hiç ayrıntı olmamasına aldanmayın ben bu iki kalıbı da daha önce kullanmıştım ve elimde her iki kalıpta mevcuttu o yüzden birleştirirken bu kadar basit bir kalıp hazırladım.  Ardından dikiş paylarınıda ekleyerek biçkiyi yaptım.

dantelelbise6

Ben her zaman olduğu gibi teyel yapmaya yine üşendim toplu iğne ile çalıştım ama her zaman tekrarlıyorum siz tembellik yapmayın teyel almak ve prova yapmak olası hataları görmenizi ve erken müdahale etmenizi sağlar.

dantelelbise7

Önce yan dikişler ardından omuz dikişlerini kapatıp sonra dikişlerin hemen dışından temiz bir görünüm için zigzag dikiş yaparak dikişin sınırından kumaş fazlalığını kestim.

dantelelbise8 dantelelbise9

Yakayı pervazla çevirip iç kısmını elde bastırdım. Kumaşı elde bastırırken önden dikişin görünmemesi için iğneyi kumaşın sadece bir ipliğinden geçirmeniz gerekir.

 

Yakayı ütü ile düzelttim.

dantelelbise10 dantelelbise11dantelelbise12

Etek uçlarını dilimli yapmak için elbiseyi düz çevirip, eteği dikişi dışta olacak şekilde dışa katladım. Ben daha önce hazırladığım dilim kalıbını önce yan dikişler dilimin ortasında kalacak şekilde yerleştirip çizdim sonra da diğer dilimleri sabun ile çizerek işaretledim.

dantelelbise13

İşaretlerden düz dikiş geçtikten sonra altlarda kalan üçgen fazlalıkları kesip dilimlerin ara kısımlarını dikkatli bir şekilde çıtlattım.

dantelelbise14

Eteği geri çevirdikten sonra ütü ile düzeltip makinede bastırdım, belki sonra bu dikişi söküp elde bastırırım 🙂

dantelelbise15

Böylece astar keten elbise bitmiş oldu sıra dantel elbiseye geldi. Aynı kalıbı kullanarak dantel kumaşı biçtim.

dantelelbise16

Sırasıyla yan dikişler ve omuzu dikip kolları yedirerek taktım. Zigzag dikiş çekip dibinden keserek dikiş kenarlarını temizledim. Etek ve kol uçları  kumaşın dilimli kenarına denk geldiği için sadece yakayı bastırmam gerekti.

dantelelbise17dantelelbise18 dantelelbise19 dantelelbise20 dantelelbise21 dantelelbise22 dantelelbise23

Artan kumaşlardan da bir gül yaptım sadece keten elbise olarak giydiğimde belki yaka iğnesi olarak kullanırım diye.

dantelelbise24

 

About ornitorenk handmade

Nedenini bilmediğim bir şekilde sadece ama sadece diktiklerimi paylaşmak amacıyla açtığım bu blog zamanla benim günlüğüm haline geldi. Henüz yazmaya başlayalı çok olmasada kendisinden beklemediğim bir biçimde geriye dönüp baktığımda yaşarken unutmam sandığım aklımdan silinip giden anları bana hatırlatır oldu. Hiç bir zaman düzenli tutamadığım bebek anı defterim, hiç bir zaman baskısını almadığım binlerce ama binlerce fotoğrafım, okuduğum kitaplardan bir kelime, sevdiğim müzikler, yaptığım resimler. İyiki varsın blog. oğluma, gülen yüzüme, asi meleğime not: seni çok seviyorum...

23 responses »

  1. ellerine sağlık… çok şık olmuş… ayrıca dikkat ettim de çok temiz çalışmışsın… süper valla darısı benim başıma…

    Beğen

  2. ah, ne hoş bi şi olmuş.olabildiğine sade. pek de sürprizli bir o kadar da ilginç.
    kadim dostum, dolabımın üzerindeki yaklaşık 2.58 cm yükseklikteki kırmızı çekçekli valizimi her görüşümde aklıma geliyorsun 🙂 acaba diyorum kırmızı eteğim o valizde mi, olmama ihtimali beni geri durduran. Bu haftasonu bilemedin, öbürü hiç olmadı diğerinde kışlıklar için gireceğim mücadelede sana da bir pay düşmüyor değil. o yüzden beklemeye karar verdim. işte böyle

    Beğen

  3. yolun yarısına geldim şöyle bir yemekli toplantıydı bir düğün merasimiydi giyecek özel birşeye sahip olma ihtiyacı hiç hissedemedim hadi bu yıla kadar idare ettim ama artık yaş kemale erdi benimde olsun şöyle inci küpe takıp ayağımda olmalarına en fazla yarım saat tahammül edebildiğim ayakkabılarla giyecek bir elbisem dedim ama o kadar uğraşmışken yılda bir kez giymeye de kıyamadım astar elbiseyi bağımsız yaptım 🙂 benimde kesin açmadığım kolilerdedir diye avunduğum orada olmadığı gerçeğiyle yüzleşmem bir hayli uzun süren sonra durup durup hayıflandığım sonrada belki onları gerçekten beğenen birisinde kalmıştır diye avunmaya çalıştığım kitaplarımı hatırlattı bu durum bana, inşallah öyle olmazda bu hafta sonu bilemedin bir aya falan görme şansım olur kırmızı eteği 🙂
    sevgiler…

    Beğen

  4. ah o çok acı ama.kitaplar çocuğun gibi oluverir. çok kolay nefret edip, merhametimden yoksun bırakabileceğim insanlardır kitap hırsızları.(dip not: hırsızlık benim gibilerden değil de kapitalist, tertemiz kitapçılardan yapılmışsa şapka çıkarırım o ayrı)
    tabiat anadır sana o eteği gösterecek olan. kim bilir belki kış nefesini bizim buralara doğru yollar da; kışlıklar mecburen çıkıverir 🙂

    Beğen

  5. Gözlükle ve spor kıyafetle başkasın böyle bambaşka olmuşsun gerçekten Goncacım 🙂 Ben bayıldım bu haline bayıldım. Ellerine sağlık. Spor rahat evet ama arada böyle de takıl bence 🙂

    Beğen

  6. sırf bu yüzden kitap ödünç vermiyorum artık ne hikmetse benden ödünç istenen kitabı okumayı bir türlü bitiremiyorum ki onlara sıra gelsin (dip nota dip not: ah o kitapçılar fiyatları kimse kitap okuyamasın dizi falan izlesinler diye yüksek tuttuklarından işgilleniyorum hep) ama soğumasın havalar kendiliğinden dolabın bir köşesinden mesela bir tişörtün falan altından çıkıversin kırmızı etek 🙂

    Beğen

  7. şenay inan beceremiyorum ben bir ara ankarada çalışırken cnbc-e dizilerine özenip böyle kıyafetler giyer, saçımı yan topuz yapar iş yerine giderken kahve alıp elimde bardak yürürdüm içimden şarkılar geçerdi ama inan daha 23 yaşındaydım yoksa böyle komik şeyler yaparmıyım 😛 ama o yaşın toyluğuyla bile birkaç ay dayanabilmiştim sonra spor ayakkabımı giyip hoplaya zıplaya yürümeye geri dönmüştüm. hem ben gözlüksüz göremem ki allerjik bir nedenle lenste kullanamıyorum o yüzden ben hala düğünüme kimler geldi hiç bilmem 😀

    Beğen

  8. Ay öldüm gülmketen 🙂 Ankara insana topuklu giydiriyor demekki ben de aynıydım oralarda ama daha dayanıklı çıktım tapoluda devam ettim 🙂 Düğünde de gözlük olmuyor dimi 🙂 Benim numaralarım küçük ama ben de gözlük olmadan çok göremem özellikle de trafikte tabelaları okuyamıyorum zor oluyor 😀 Ama düğün dernekte kıyafetlerle topuzla olmuyor gözlük beeee 🙂 Numaram küçük diye ve astigmatım var diye lens de önermiyor doktorlar 😀 Arada çıkarıyorum ama ben de 🙂 Düğünü videodan izle boşver üzülme 🙂

    Beğen

  9. ah ah düğün videomuzu fotoğrafçı kaybetmiş, iyiki de kaybetmiş ben çocukluğumdan beri oynarken pek utanırım :)))) kameraya bakınca gözlerimde şaşı çıkar 😀 gözlerim 1,5 miyop ama bana 4 gibi geliyor gözlük takmayınca hoş gözlük takınca da sanki yetmiyormuş gibi geliyor doktora gidiyorum artmış numara diye arttığıda yok

    Beğen

  10. aman tanrım, ne şans! neden benim düğün kasetim kaybolmadı sanki. ya da o gün neden hafifçe bi sel falan olup da düğünü iptal edemedik! 2 nokta 3 sene oldu evleneli, hala fotoğraflara bakamıyorum, içim bücüş bücüş olup eğri büğrü ağzımdan dışarı çıkıverecekken; kapatıyorum fotoğrafları. sevmiyorum işte düğünleri, topuksuz ayakkabı bulmak için günlerce gezdiğim, suratıma türlü yapmacık gülümsemeler yerleştirmek zorunda olduğum bir süreç nasıl zevkli olabilir ki .ne hüzünlü cümleler oldu, elbiseciğinin yorumlarına:)

    Beğen

  11. şöyle el içine çıkacak bir düğün fotoğrafı bizde de yok 🙂 stüdyodaki çekim esnasında fotoğrafçı kendisini erol atar sanıp (bak eskilerden bir erol atar vardı ne oldu ki ona) bize akrobatik hareketler yaptırmaya kalkınca kavga etmiştik fotoğraf çekmeyi kesin bir dile reddetmişti o da 🙂 topu topu 5 poz onlarda fiyasko. salondaki kendini zaten çocuk fotoğrafı çekmeye vermiş:D arkadaş objektifinden çıkma eşimin fotoğraf çekene dil çıkardığı benim de kocaman güldüğüm tek bir fotoğraf var benim sevdiğim.ama gerçekten iyi ki kayıp cd yoksa eve gelen izlemek isteyecekti çekilir işkence olmayacaktı 🙂

    Beğen

  12. çalışkan oğlak, bir taraftan kalıbını çıkar,kes, biç ,dik sonra üşenme fotosunu çek vallahi bravo 🙂 çok başarılı bir iş çıkmış ortaya. romantik bir elf kızı olmuşsun ,ellerine ve azmine sağlık 🙂

    Beğen

  13. eveeet biliyorum o elbiseyi, ama aslında bu fikir daha önce diktiğiniz retro iki renkli iç elbiseli modelden kalmıştı aklımda 🙂 hatta fisto eteğinizden de denenecek fisto bir buluz var elimde ama yaza artık

    Beğen

  14. Geri bildirim: Clutch « ornitorenk handmade

  15. her resim ,nanılmaz güzel çok beğendim harika olmuş her bir elbise bayıldım ayaklardan saçlara kadar süper çok güzel

    Beğen

yorum yaptığınızda sesimi duyduğunuzu anlıyor ve çok mutlu oluyorum. yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorsanız bilgisayarınızdan internet çerezlerinizi temizlediğinizde sorunun çözülmüş olduğunu göreceksiniz. mail adresinizi sadece ben görüyorum, adınızı doğru yazmak zorunda değilsiniz hatta yazmak zorunda değilsiniz ama sizi tanımamı isterseniz doğru yazmalısınız, yorum yapmak için bir blog sahibi olmak zorunda değilsiniz o alanları boş bırakarak da yorum yapabiliyorsunuz. daha ne duruyorsunuz? sesinizi duyurun bana.

